Dubtes freqüents

Procurarem resoldre’ls tots!

Efectivament, qualsevol nin d’entre 6 i 15 anys pot venir a l’Escolania de Lluc, sempre que tengui interès per la música i pel cant, elements inseparables de la vida a l’Escolania i sense els quals Lluc no seria el que és.

L’Escolania ofereix l’opció de “no resident” sense perdre l’oportunitat de poder participar en totes les activitats que realitzen els blauets. En aquest cas, es pot fer ús del transport personal i/o també del públic (línia 330) entre Inca, Selva, Caimari i Lluc.

Lluc és un espai educatiu singular en el qual l’alumnat n’és el centre. El nombre reduït d’alumnes permet una atenció i aprenentatge totalment personalitzat, la qual cosa afavoreix uns bons resultats d’aprenentatge. L’aposta per la innovació educativa aspira a convertir l’aprenentatge en una experiència significativa i útil per a la seva vida. Finalment, l’adquisició de valors ètics i morals ajuden a formar persones íntegres i responsables preparades per a un futur ple d’oportunitats.

La formació musical és inherent i indispensable per a qualsevol blauet. Tot l’alumnat de l’Escolania rep una formació musical integral des de quatre vessants: el cant coral, el llenguatge musical i l’aprenentatge de la tècnica d’un instrument musical de forma individual i en grup (grups de cambra i orquestra). Aquests estudis són de caràcter oficial i estan reconeguts pel Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca.

Cada any els blauets se’n van a fer diverses gires de concerts a nivell nacional i, com a mínim, una gira internacional. Un viatge que, a més, és una oportunitat d’aprenentatge acadèmic i personal: mitjançant intercanvis amb famílies, els blauets viuen amb famílies de confiança dels llocs on van a cantar, la qual cosa es retorna amb la visita d’aquestes famílies a Mallorca amb la mateixa dinàmica. Aquestes gires també són aprofitades per fer turisme i divertir-se, ja que no tot ha de ser cantar!

L’alumnat resident a l’Escolania es desperta a les 8:00 i a les 8:30 davalla a berenar fins a les 08:55, moment en el qual s’inicien les classes. Aquestes duren fins a les 10:45, amb vint minuts de pati i berenar. A les 11:05 es reprenen les classes fins a les 12:55. En aquest moment, l’alumnat es prepara per realitzar la salve, que dura fins a les 13:30, l’hora de dinar.

Tenen 45 minuts per dinar i, a continuació, a les 14:15, tornen a l’aula fins a les 16:05. Finalment, durant una hora i deu minuts fan la classe diària de cant coral. Després disposen de vint minuts de pati (amb berenar) fins que arriba el moment de l’estudi acadèmic personal fins l’hora de sopar, les 20:30. Després del sopar l’alumnat disposa de temps lliure fins a les 22:30, l’hora de dormir.

L’alumnat no resident comença a les 8:00h, quan ha de ser a l’estació d’Inca per pujar amb el transport públic fins a Lluc (amb un acompanyant adult que els supervisa), que li permet arribar amb puntualitat a la seva aula. L’escola comença a les 08:55 i, fins a les 17.55, segueix el mateix horari que l’alumnat resident a l’Escolania. En acabar la classe diària de cant coral (17:25), disposen de vint minuts de pati (amb berenar) fins que arriba el moment de preparar-se per baixar amb el transport públic, trajecte que s’inicia a les 17:55, per arribar a Inca a les 18:30.

La concreció d’aquest punt es manifesta en el fet que tot l’alumnat rep classes de religió i, des del moment que entren a la coral, canten la salve cada dia i diversos diumenges pugen per cantar a la missa.

L’alumnat resident berena, dina i sopa a Lluc; els qui no hi resideixen també hi dinen. Els blauets mengen plegats acompanyats d’educadors que vetllen pel seu benestar i per a que s’acabin tot el que s’han posat al plat! El menú és equilibrat i variat amb presència de fruita i verdura, obert a adaptacions per intolerància, règim o malalties i amb diversitat de plats, fent èmfasi en la gastronomia mallorquina tradicional.

El Santuari ha signat un conveni amb el TIB que permet adaptar els horaris de l’escola al del transport públic. L’alumnat no resident a Lluc puja i baixa amb la línia 330 acompanyat d’un adult que vetlla pel seu benestar durant el trajecte. Els blauets residents també poden emprar-lo si volen baixar de forma puntual o periòdica.

Tens qualque dubte?

Gràcies per visitar la nostra web! Si tenes qualque dubte, consulta o comentari, pots posar-te en contacte con nosaltres i et contestarem el més aviat possible. Pots fer-ho escrivint al correu info@escolanialluc.net o a través del següent formulari: