“La música és el vertader llenguatge universal”

Educació musical

“La música és la mediadora entre el món espiritual i el dels sentits.”

A l’Escolania de Lluc la música és part de la vida diària de tot blauet. La música ens defineix i és una base viva sobre la qual l’alumne adquireix tota mena d’habilitats, competències, valors i eines no només per a l’escola sinó per a la vida adulta: constància, gust artístic, reflexos, capacitat de concentració, treball en equip…

És una de les poques activitats que activen els dos hemisferis cerebrals per un motiu clar: treballen i desenvolupen la creativitat i la raó, el cor i la ment, els sentiments i els pensaments.

A Lluc aquesta passió s’ensenya, es descobreix i es treballa a partir de tres accions: el cant coral, el llenguatge musical i l’aprenentatge d’un instrument musical.

Estudis oficials

Des de l’any 2012 els estudis de llenguatge musical i d’instrument que es realitzen a Lluc tenen caràcter oficial. El grau elemental de llenguatge musical i d’instrument està reconegut pel Conservatori Professional de Musica i Dansa de Mallorca. Aquesta oficialitat permet que els alumnes descobreixin una sortida professional plena d’oportunitats.

Coral

El cant coral és el bessó de la vida dels blauets. A partir del cant a la Mare de Déu es vertebra i gira la vida de l’alumnat de l’Escolania. Els alumnes cada dia canten la salve i assagen amb els seus companys un repertori no només religiós i litúrgic sinó també música actual i amb més moviment, on comença a introduir-se la coreografia i l’expressió corporal.

Orquestra

L’Orquestra de Cambra de l’Escolania de Lluc (OCELL) fou creada el curs 2014/15 per Joan J. Comas Seguí sota les indicacions del prior del Santuari de Lluc, essent la seva primera directora Rosa Cardona, professora de violoncel de l’Escolania.

L’objectiu de la petita orquestra és donar continuïtat als joves instrumentistes que han passat per l’Escolania i esser un estímul pels nins dels cursos superiors de l’escola integrada de música, a més d’estar oberta a altres joves que comparteixin la inquietud musical.

Oferta d’instruments

“Sense música, la vida seria un error.”

Actualment, l’oferta d’instruments disponibles per al seu aprenentatge a l’Escolania és la següent;
tot això amb professors que ensenyen des del nivell elemental fins al 4t curs de grau mitjà oficial.

Els nostres docents

Coneix el nostre professorat

Director de la coral

Ricard Terradas Calafell